Terugkijkend
November… de winter staat voor de deur
Inmiddels hebben alle bewoners hun voorkeur kunnen uitspreken voor een CV-ketel; collectieve CV-ketel of individuele CV-ketel.
De uitslag is dat er een nieuwe Collectieve CV-Ketel geplaatst gaat worden, 52% van de bewoners stemde voor. Voor het plaatsen van een individuele ketel had Dunavie 70% voorkeurstemmen nodig.
In de nieuwsbrief wordt de bewoners dubbel glas aangeboden met een richtprijs van € 30,-/ € 35,- afhankelijk van benodigd aantal vierkante meter glas, zonder dat dit met een project verplicht gesteld wordt.
Er is inmiddels een individuele actie van bewoners ondernomen om plaatselijk een offerte op te vragen voor het plaatsen van dubbel glas. Dit is wel vooraf aan de woningbouwcorporatie gevraagd en de initiatiefnemer heeft voor zijn persoonlijke situatie toestemming verkregen.
Verder heeft Dunavie het onderhoudsplan bekend gemaakt, naar verwachting wordt hier volgend jaar maart mee van start te gaan;
- Aanpak van de centrale entree, trappenhuis en lifthallen
- Vervangen van de galerij en balkonhekken
- Vervangen van de privacyhekken op het balkon
- Schilderwerk, buitenschil en algemene ruimten (exclusief de bergingen)
- Vervangen van de collectieve CV-ketel
- Reparatie en isoleren van de noordelijke kopgevel
- ook worden keuken/badkamer/toilet welke zijn toegezegd vervangen
Ook hebben alle bewoners een mailing ontvangen om over te stappen van energieleverancier naar Woonenergie, een samenwerkingsvorm met Dunavie. Het betreft een actie met scherpe en concurrerende energietarieven.
De bewonerscommissie zal dit Najaar niet samenwerken met SHD de Duinstreek met de Nieuwsbrief. Reden: we hebben geen enkele reactie van SHD of haar voorzitter mogen ontvangen. Niet op het staken van de bemiddeling, niet een telefoontje om eens met elkaar de zaken door te spreken zoals de Voorzitter Cees Oostindie zo heldhaftig in de krant schreef. Nee het is stil aan de overkant.
We zijn nog steeds bereid om met elkaar de zaken uit te praten om zo constructief verder te gaan.
Ook heeft de bewonerscommissie contact gehad met de Woonbond inzake het document in ontwikkeling, de Second Opinion. We hebben naar elkaar uit gesproken om elkaar in de toekomst wederom te benaderen en samen te willen werken.
De bewonerscommissie is blij met de bijdrage van de Woonbond in deze periode waar zij ons ter wille zijn geweest met kennis en advies, ondanks alle obstakels die we op de weg zijn tegengekomen.
Ter afsluiting willen we schrijven dat we met elkaar terug kijken op een heel intensieve periode en uitzien naar wat rustiger vaarwater..
Het heeft de 58 bewoners niet in de koude kleren gezeten, dit is wat onzekerheid over je woonsituatie met je doet.
Sommige zijn blij…
Sommige zijn boos….
Sommige zijn teleurgesteld...
Sommige zijn opgelucht…
En willen we concluderen dat we, al is het niet naar ieders wens, onderhoud krijgen aan het complex zonder daarvoor een extra huurverhoging te hoeven betalen.
We hopen wanneer Dunavie in de toekomende tijd energetische maatregelen wil verrichten aan dit complex, zij dit:
1. transparant communiceren, zoals zij in hun waarden omschrijven: Duidelijk Integer Sociaal
2. de bewonerscommissie volgens de Overlegwet gevraagde informatie verstrekken
3. niet de huurders met een mooi verhaal verblinden om zo extra investeringsruimte te krijgen en de huren op te trekken, het is nog steeds een sociaal huurcomplex!
4. waar mogelijk gebruik maken van beschikbare energiefondsen zoals de 400 miljoen (2014-2017) die beschikbaar worden gesteld door het Ministerie van Wonen
Bewoners, heeft u klachten zoals het niet aanslaan van uw verwarming of tocht of vocht of lekkage of andere klachten, blijf dit melden bij de Dunavie en wacht niet af. Het lost zich niet vanzelf op.